Στη Βουλή με τη μορφή ερώτησης που απευθύνουν στον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη έφεραν σήμερα το
πολύπαθο έργο του «εκσυχρονισμού» του αεροδρομίου Ιωαννίνων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωαννίνων Χρήστος Μαντάς, Άρτας Όλγα Γεροβασίλη και Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας. Οι τρείς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αφού αναφέρουν ότι το
αεροδρόμιο των Ιωαννίνων (το μοναδικό αεροδρόμιο της περιφέρειας της Ηπείρου), έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου « γεφυριού της Άρτας», καθώς:
1. Η εταιρία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε» που ανέλαβε με έκπτωση πάνω από 50% το έργο στο ποσό των 25,14 εκ .ευρώ , μετά από συνεχείς παρατάσεις στα τέλη του 2012 είχε εισπράξει πάνω από 32 εκ. ευρώ, ενώ η τελευταία παράταση έληξε στις 11.08.2014.
2. Πριν λήξει η 4η παράταση, οι αρμόδιοι του Υπουργείου και της Υ.Π.Α διαπίστωσαν ότι έπρεπε να γίνουν αλλαγές στα έργα και τα έργα διακόπηκαν και ακολούθησαν νέες μελέτες για το κτήριο του αερολιμένα και
3. Ότι χρονίζουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την διαδικασία προσέγγισης των αεροσκαφών στον αερολιμένα εξ αιτίας μη ύπαρξης σύγχρονων μέσων αυτόματης προσγείωσης, προσθέτουν επίσης οτι:
“Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων λειτουργεί κατ ελάχιστον, με δεδομένο ότι ενώ υπάρχει αυξημένη ζήτηση για δρομολόγια, η μοναδική εταιρία που εκτελεί
πτήσεις είναι η
Aegean
Airlines.
Tα φαινόμενα που παρουσιάζονται όπως μονοπωλιακή εξυπηρέτηση με περικοπή δρομολογίων, άσχημος προγραμματισμός, χρήση ανεπαρκών σε
μέγεθος-χωρητικότητα και ποιότητα αεροσκαφών με παράλληλα ιδιαίτερο υψηλό κόστος είναι μέρος των πολλών προβλημάτων που εντοπίζονται από χρήστες
των αεροπορικών αερογραμμών.
Συγκεκριμένα μιλάμε για τιμές της τάξης των 320 ευρώ (με επιστροφή κ χωρίς αποσκευές), υψηλότερες ακόμη και από τιμές για πτήσεις εξωτερικού.
Το θέμα της μη ολοκλήρωσης των έργων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων απασχολεί την κοινωνία και τους φορείς της Ηπείρου, όπως πρόσφατα το Επιμελητήριο
Ιωαννίνων το οποίο, με την επιστολή που σας έχει κοινοποιηθεί μεταφέρει την «οργή και την αγανάκτηση του επιχειρηματικού κόσμου για την νέα
παράταση των έργων»
Παράλληλα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Τουρκικές αεροπορικές εταιρίες για την έναρξη πτήσεων μεταξύ Ιωαννίνων και Κωνσταντινούπολης”
Καταλήγοντας ερωτούν τον Υπουργό Μεταφορών,Υποδομών και Δικτύων κ.Χρυσοχοίδη αν:
1.Προτίθεται να μεριμνήσει ώστε η παράδοση του έργου να γίνει σε συντομότερο χρονικό διάστημα, διαφορετικά πώς θα διασφαλιστεί ακόμη και η παράδοσή του στο τέλος της πέμπτης παράτασης και δεν θα οδηγηθούμε σε μία επιπλέον;
2Πως κατά τη γνώμη του θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως π.χ. το υψηλό κόστος των εισιτηρίων, ο προγραμματισμός των πτήσεων κ.λπ. τα οποία πιθανά προκύπτουν
και από το γεγονός ότι μόνο μια εταιρία εκτελεί πτήσεις από και προς τα Ιωάννινα;
3Προτίθεται να μεριμνήσει για την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αυτόματης ή δορυφορικής προσέγγισης των αεροσκαφών στον αεροδιάδρομο, ώστε να πάψει η πολύχρονη ταλαιπωρία των επιβατών που χρησιμοποιούν τις αεροπορικές μετακινήσεις από και προς τα Ιωάννινα;
4.Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ των υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας Ελλάδας Τουρκίας και πως αυτό σχετίζεται με την πιθανή αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με τη γείτονα χώρα;
5.Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει την αναστολή παροχής αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων από τον έως τώρα πάροχο καυσίμων;